איך לכתוב קורות חיים?

חברה גדולה חיפשה מועמדים למשרה נחשקת. ראש החברה קיבל לידיו ערימה עצומה של קורות חיים. לפני שהוא ניגש לקרוא אותם, הוא אמר למזכירה שלו "קחי חצי מהערימה של קורות החיים שקיבלנו וזרקי אותה לפח. את החצי השני תביאי לי ואני אקרא אותם". המזכירה שואלת אותו: "אבל למה לזרוק חצי? זה לא פייר כלפי אותם אנשים". אז הבוס עונה לה: "אני לא רוצה שיעבוד בשבילי אדם ללא מזל".

אז נכון שצריך מזל בחיים, אבל צריך גם לעזור למזל. אחד הדברים החשובים בבואנו לחפש משרה הוא שיהיה ברשותנו מסמך עדכני, מרשים ואטרקטיבי של קורות החיים שלנו.

הפורמט של המסמך לא חקוק בסלע ובהחלט יש מקום לעיתים לגמישות ונימה אישית. יחד עם זאת, ישנם פרטים שכן חשוב מאוד שיהיו.

נתחיל מפרטים אישיים:

זוהי בעצם "תעודת הזהות" שלכם. יש לכתוב:

שם פרטי ושם משפחה,

תאריך לידה (רצוי לועזי בלבד),

ארץ לידה (אם לא נולדתם בארץ, רשמו את תאריך העלייה לארץ)

כתובת (ניתן להסתפק בעיר המגורים בלבד). במקרה בו מקום העבודה רחוק ממקום המגורים שלכם, יש לציין אם יש לכם בעיה עם נסיעות ארוכות או אפילו מעבר לעיר אחרת.

מצב משפחתי (לא חובה, אך בהחלט עוזר למעסיק לקבל עליכם תמונה רחבה יותר)

לאחר כל הפרטים הללו, יש לכתוב את אמצעי ההתקשרות אליכם, כלומר, מספר טלפון, טלפון נייד וכתובת דואר אלקטרוני.

השכלה ולימודים

כאן ציינו את ההשכלה הרלוונטית. כלומר, אם עשיתם מיליון קורסים אשר לא קשורים למקום העבודה הנחשק- אזי אין צורך לכתוב את כולם. כתבו רק את אלו הרלוונטיים ושיקדמו אתכם לעבר מקום העבודה הרצוי.

במקרה בו יש לכם דוקטורט, אין צורך לכתוב את בית הספר היסודי בו למדתם. זה רק מעייף את קורא המסמך ולא קשור לעניין.

כתבו את השנים בהם למדתם (למשל: 2000-2003) ומשמאל לשנים- את סוג התעודה והמוסד בו למדתם (לדוגמא: תואר ראשון בתקשורת, אוניברסיטת חיפה)

עבודות קודמות וניסיון מקצועי

זהו השדה החשוב ביותר. מצד אחד, יש לשמור עליו ענייני ותמציתי, אך מצד שני עליכם להקפיד שהוא ירשים את הקורא. עליכם לכתוב את התפקיד שביצעתם, את שם החברה, את האחריות אשר הייתה עליכם, מהות התפקיד, הישגים משמעותיים שהגעתם אליהם וכד'.

לדוגמא:

2003-2006: חברת תקשורת "מדיה ותקשורת"- יועץ תקשורת במחלקת שיווק. העבודה כללה:

-ניהול צוות של 15 עובדים

– קביעת נהלי עבודה מול חברות תקשורת שונות

– יצירת שיתופי פעולה עסקיים מול חברות שיווק בארץ ובחו"ל

– במהלך עבודתי בחברה הצלחתי להביאה לגידול של 20% בכמות הלקוחות שלה

יש לוודא שלא רשמתם יותר מידי או פחות מידי מקומות עבודה. שימו לב! עליכם להתמצא בכל מה שכתבתם ולהיות מסוגלים לספר בפרוטרוט על כל מקום עבודה שתתבקשו להרחיב עליו בראיון עבודה. ניתן לייפות חלק מתיאורי התפקידים אך לא בהגזמה.

שירות צבאי

ציינו את שנות השירות, התפקיד והחייל. אם השתחררתם בדרגה גבוהה ציינו זאת, וכן אם במהלך השירות עברתם קורסים.

יתרונות שונים ושליטה במחשב

 כאן המקום לרשום יתרונות (אם יש כאלה) אשר יכולים לייחד אתכם משאר המועמדים ואת רמת השליטה שלכם בתוכנות מחשב (למשל: "שליטה מלאה בתוכנות office).

שפות

ציינו את השפה ואת רמת השליטה שלכם בה. למשל:

עברית- שפת אם

אנגלית- רמה גבוהה בדיבור, קריאה וכתיבה

צרפתית- רמה טובה בדיבור, רמה בינונית בקריאה וכתיבה

שונות

זה המקום להוסיף נימה מעט אישית יותר על מנת לאפשר לקורא להכיר אתכם יותר לעמוק ואולי על ידי כך ליצור רושם חזק יותר. ניתן להוסיף תחביבים, מקומות התנדבות, תכונות אישיות ("הנני חרוץ, שאפתן ובעל יכולת גבוהה להנעת עובדים") או סיבות למה ברצונכם להתקבל לעבודה ("אשמח להצטרף לחברתכם ולעבוד בסביבה דינאמית ומאתגרת כשלכם").

בסוף המסמך, יש להוסיף את המשפט "תעודות והמלצות יצורפו על פי דרישה" (בהנחה כמובן שיש ברשותכם תעודות ומכתבי המלצה).

חשוב מאוד להעביר את המסמך הגהה, להימנע משגיאות כתיב ולהקפיד על כך שהמסמך יהיה מסודר, שהכתב יהיה מיושר והעיצוב יהיה עקבי.

אתם לא רוצים שמישהו יקרא את קורות החיים שלכם ויגיד לעצמו "נכון שהוא מוכשר אבל אם קורות החיים שלו כאלה מבולגנים אז אולי הוא לא מתאים כי הוא לא שם לב לפרטים הקטנים"…

בהצלחה!ID-10031899

Image courtesy of Michal Marcol/stockimages/ FreeDigitalPhotos.net

Check Also

פרסומות תאילנדית מרגשת, מה זה בעצם עושה למותג

התאילנדים הפעם הפציצו בפרסומת שאם לשפוט לפי הויראליות שלה יותר מעושה את העבודה. הסרטון הוא …

כתיבת תגובה